גישור

מזה זמן מופעל במערכת המשפט בארץ מנגנון חדש ליישוב סכסוכים, הוא הגישור, המכונה גם פישור. לאחורנה אף הונהגה הפניה לישיבת מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום) חובה – שמטרתה למעשה הכרת הליך הגישור לצדדים ובדיקת נכונותם להתחיל בהליך כזה.

אנו נתקלים בגישור בבית הדין לעבודה, בבית המשפט לענייני משפחה, בבית משפט השלום ובבית המשפט העליון, כאשר לעתים מתבצע הגישור בתוך המערכת, על ידי שופטים (גם בדימוס) או נציגי ציבור ולעתים מתבצע הגישור על ידי מגשרים פרטיים (ברובם עורכי דין) או מגשרים מיחידת הסיוע שליד בית המשפט.  לגישור יתרונות רבים, ביניהם קיצור ההליך והבאת הסכסוך בין הצדדים לסיומו בפסק דין מוסכם בתוך זמן קצר – וזאת מבלי שהצדדים נזקקים להכרעה שיפוטית.

המגשר, להבדיל משופט או בורר, אינו מכריע בסכסוך שבין הצדדים, אלא מביאם להסכמה בנושאים שמחלוקת. הליך הגישור הוא חסוי והנאמר בו לא יכול לשמש בבית המשפט, ועל כן אחד הכלים שנתונים בידי המגשר הוא פגישות נפרדות וחסויות עם כל אחד מהצדדים. בסיומו של גישור מוצלח, ניתן להביא את ההסכם שאליו הגיעו הצדדים לבית המשפט, לקבלת תוקף של פסק דין לכל דבר. 

 לעוה"ד במשרדנו נסיון רב בגישור, הן כמגשרים בתיקים מסוגים שונים (סכסוכים מסחריים ואזרחיים, סכסוכי משפחה וסכסוכי עבודה), והן בייצוג צדדים להליך גישור – שכן לא אחת נדרש ייעוץ משפטי גם במהלך הגישור.

צריך שירותי גישור?

פנה אלינו